Heeft u een reis gepland? En kan deze vanwege het coronavirus (misschien) niet doorgaan? Of wilt u zelf misschien een reis annuleren, omdat er voor de bestemming een quarantaineverplichting geldt? We begrijpen dat u wilt weten hoe het zit met de dekking als u een (doorlopende) reisverzekering heeft. Hoe het zit met aanbetalingen bijvoorbeeld. We denken graag met u mee!
Vraagt u zich af wat u moet doen als uw een reis niet door kan gaan? En met wie u contact kunt opnemen? We helpen u op weg met 3 belangrijke stappen.
Hiermee voorkomt u dat u een eventuele vergoeding misloopt. Het is belangrijk dat u altijd eerst met de reisaanbieder overlegt over een mogelijke oplossing (zie stap 2). Die stap is ook nodig om mogelijk een vergoeding van uw reisverzekering te kunnen krijgen, als u géén regeling krijgt van zijn reisaanbieder (zie stap 3).
Kan de reisorganisatie, luchtvaartmaatschappij of geboekte accommodatie de reis niet uitvoeren? Dan moet de organisatie waar u de vakantie heeft geboekt als eerste een voorstel doen voor terugbetaling of compensatie van de reiskosten. Denk aan een voucher of omboekregeling. Op de website van de reisaanbieder staat meer informatie. Vindt u daar niet de informatie die u zoekt, en gaat u binnen 7 dagen op reis? Dan kan u contact opnemen met de reisaanbieder over een oplossing.
Goed om te weten: is er een andere regeling of vergoeding? Dan bieden reisverzekeraars geen dekking voor annuleringskosten, omdat de kosten van de reis al gedekt zijn.
Is op de reisbestemming code oranje of rood van kracht? U heeft mogelijk recht op een vergoeding van de annuleringskosten als aan álle onderstaande voorwaarden wordt voldaan:
* Per 14 maart 2020 zien reisverzekeraars de gevolgen van het coronavirus niet meer als een bijzondere onvoorziene omstandigheid. Dat betekent dat zij geen annuleringskosten vergoeden voor reizen die op of na 14 maart 2020 zijn geboekt en niet doorgaan of onderbroken worden als gevolg van het coronavirus, of daardoor genomen maatregelen.
Neem gerust contact met ons op. We helpen u graag!
Bezoekadres |
Norbertijnenstraat 61 |
6166 AH Geleen |
Postadres |
Postbus 158 |
6160 AD Geleen |
Telefoon: 046-475 00 00 |
Fax: 046-4529430 |
info@baetsen.nl |
Openingstijden |
maandag - vrijdag |
08.30 - 17.00 uur |
Telefonisch bereikbaar van 09:00 – 17:00 uur |
Pauze |
12.30 -13.00 uur |