DWL Assurantiegroep
DWD Assurantiegroep
Baetsen Assurantiegroep
KenT Assurantiegroep
Kenniscentrum Pensioen

Corona: een reis geboekt? Dit kunt u het beste doen!

2-9-2020

Corona: een reis geboekt? Dit kunt u het beste doen!

 Heeft u een reis gepland? En kan deze vanwege het coronavirus (misschien) niet doorgaan? Of wilt u zelf misschien een reis annuleren, omdat er voor de bestemming een quarantaineverplichting geldt?  We begrijpen dat u wilt weten hoe het zit met de dekking als u een (doorlopende) reisverzekering heeft. Hoe het zit met aanbetalingen bijvoorbeeld. We denken graag met u mee!

Vraagt u zich af wat u moet doen als uw een reis niet door kan gaan? En met wie u contact kunt opnemen? We helpen u op weg met 3 belangrijke stappen.

Stap 1 - Annuleer de reis niet zelf

Hiermee voorkomt u dat u een eventuele vergoeding misloopt. Het is belangrijk dat u altijd eerst met de reisaanbieder overlegt over een mogelijke oplossing (zie stap 2). Die stap is ook nodig om mogelijk een vergoeding van uw reisverzekering te kunnen krijgen, als u géén regeling krijgt van zijn reisaanbieder (zie stap 3).

Stap 2 - Neem contact op met de reisaanbieder

Kan de reisorganisatie, luchtvaartmaatschappij of geboekte accommodatie de reis niet uitvoeren? Dan moet de organisatie waar u de vakantie heeft geboekt als eerste een voorstel doen voor terugbetaling of compensatie van de reiskosten. Denk aan een voucher of omboekregeling. Op de website van de reisaanbieder staat meer informatie. Vindt u daar niet de informatie die u zoekt, en gaat u binnen 7 dagen op reis? Dan kan u contact opnemen met de reisaanbieder over een oplossing.

Goed om te weten: is er een andere regeling of vergoeding? Dan bieden reisverzekeraars geen dekking voor annuleringskosten, omdat de kosten van de reis al gedekt zijn.

Stap 3 - Biedt de reisaanbieder géén regeling aan? Neemt u dan contact met ons op!

Is op de reisbestemming code oranje of rood van kracht? U heeft mogelijk recht op een vergoeding van de annuleringskosten als aan álle onderstaande voorwaarden wordt voldaan:

  • U vertrekt binnen 7 dagen. Is de reis verder in de toekomst gepland? Dan is het nog niet zeker of de reis wel of niet door kan gaan.
  • U heeft de allriskdekking.
  • De Doorlopende Reisverzekering Allrisk is afgesloten vóór 14 maart 2020.*
  • De reis is geboekt vóór 14 maart 2020.*
  • De reis is geboekt voordat op de plaats van bestemming code geel, oranje of rood van kracht was vanwege het coronavirus.
  • De reisaanbieder biedt geen terugbetaling of voucher aan en de reis kan niet in een andere periode worden geboekt. Bij het indienen van een claim hebben wij een kopie nodig van het bericht van je reisaanbieder, waarin staat dat er in uw situatie geen compensatieregeling wordt getroffen. Dat kan bijvoorbeeld een e-mail of chatbericht zijn.

* Per 14 maart 2020 zien reisverzekeraars de gevolgen van het coronavirus niet meer als een bijzondere onvoorziene omstandigheid. Dat betekent dat zij geen annuleringskosten vergoeden voor reizen die op of na 14 maart 2020 zijn geboekt en niet doorgaan of onderbroken worden als gevolg van het coronavirus, of daardoor genomen maatregelen.

Wilt u meer weten?

Neem gerust contact met ons op. We helpen u graag!



Terug naar nieuwsoverzicht

Bezoekadres
Norbertijnenstraat 61
6166 AH Geleen
Postadres
Postbus 158
6160 AD Geleen
Telefoon: 046-475 00 00
Fax: 046-4529430
  info@baetsen.nl
Openingstijden
maandag - vrijdag
08.30 - 17.00 uur
Telefonisch bereikbaar van
09:00 – 17:00 uur
Pauze
12.30 -13.00 uur